Vi kör fullt program v36-v50 med följande pass:

Center

Ett träningspass för dig som vill stärka kroppens mittparti, förbättra/bibehålla din hållning och öka din kroppsmedvetenhet. Vi tränar fokuserade och funktionella kroppsviktsövningar som stärker oss i våra naturliga rörelsemönster i vardagen och i annan träning. Passet utmanar även vår stabilitet, balans och rörlighet. Det innehåller ingen specifik konditionsträning utan är ett utmärkt komplement till andra träningsformer.

Box pass

Box är kraftfull konditions- och styrketräning inspirerad av kampsport med intensiv träningskänsla. Vi tränar ofta i par med handskar och mitsar och utmanar varandra med slag- och sparktekniker. Du tränar din kondition, styrka och stabilitet på ett fokuserat sätt med attityd och kraft. Vi varvar ”sparringen” med styrke- och konditionsövningar som armhävningar, knäböj, situps och spänstmoment.

Hatha yoga

Ett fokuserat och dynamiskt pass med klassiska yogaövningar. Vi strävar efter närvaro och utvecklar vår andning, rörlighet, stabilitet och balans. Passets övningar är säkra och funktionella och främjar medvetenhet och inre lugn.

Muskelstyrka

Detta är styrketräningspasset med fokus på teknik, uthållig styrka och bålstabilitet. Vi tränar klassiska och kraftfulla styrkeövningar för stora och små muskelgrupper med skivstång, fria vikter och kroppen som belastning. Vi tränar taktfast till drivande musik för att hjälpa dig hitta ett bra tempo i övningarna.

Spinning

Spinning är effektiv och uppbyggande konditionsträning. Du tränar på en spinncykel där du enkelt anpassar motståndet. Ledaren tar dig genom ett varierat ”landskap” där du bestämmer nivå, känsla och tryck i pedalerna. Passet kan vara behagligt ansträngande eller riktigt tufft beroende på hur mycket du vill trycka på. Vi tränar fokuserat, med dämpad belysning till drivande musik med tydlig träningskänsla för att orka hela vägen.

Tabata

Det är en form av högintensiv intervallträning, där du på kort tid kan uppnå väldigt stora träningsresultat. Träningsformen är smart upplagd då du blandar högintensiva övningar med korta perioder av vila.

 Power Switching

Det är enkel och nytänkande träning på samma gång. Switching tränas stående och speglar rörelse i det dagliga livet. Maskinerna är väldigt enkla att använda. Vårt pass är ett effektivt cirkelpass.

Västerbybadets mix

Ett 1,5h långt varierat pass. Allt kan hända :) instruktören blandar och ger från Västerbybadets utbud.

 Löpning (vinteruppehåll för tillfället)

Rolig intervallträning för alla uppdelad i fyra delar:

  1. Uppvärmning, ca 10 min i lugnt tempo
  2. Intervall, olika varje vecka, vi springer fram och tillbaka i ca 10 min (så ingen kommer efter)
  3. Styrka, vi kör olika övningar för att stärka mage, rygg och ben i ca 20 min
  4. Nerjogg, jogga tillbaka i lugnt temp ca 10 min
   

Tryck här för att boka pass!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spinning Västerbybadet

Spinning Västerbybadet