Hösten 2019 kör vi ett helt nytt koncept, FortGjort!

Majoriteten av våra pass kommer vara enbart 25min långa, då hinner du alltid träna! Eller boka flera pass och få större variation!
Därför presenterar vi här vår bredaste utbud av pass någonsin, det finns allt att välja på!
Är du nyfiken på FortGjort så kika på deras hemsida HÄR .

HT-19 v36-v50 (pass med *startar redan v34)

Måndag 07:00-07:25 Yoga flöde
  09:30-10:30 PowerSwitch senior*
  10:45-11:45 PowerSwitch senior
  17:30-17:55 Pulsgympa
  18:00-18:25 Yoga Rytm
  18:30-18:55 Skivstång*
  18:30-19:30 Spinning
  19:00-19:25 Rörlighet*
Tisdag 12:00-12:25 Mage/Rygg
  18:00-19:00 Box*
  19:15-20:15 Hatha Yoga*
  19:15-20:00 Vatten-aerobic
Onsdag 06:30-06:55 Bål o Balans
  07:00-07:25 Cykel*
  12:30-13:00 Yoga Kraft*
  18:00-18:25 Multiträning*
  18:30-18:55 Stepstyrka*
  19:00-19:25 Mage/Rygg*
  19:00-19:25 Aqua-Puls
  19:30-19:55 Yoga Flöde*
  19:30-19:55 Aqua-Pilates
Torsdag 09:30-10:30 PowerSwitch*
  17:30-17:55 Skivstång
  17:30-18:30 PowerSwitch*
  18:00-18:25 Boxmix*
  18:00-18:30 Spinning*
  18:30-18:55 Rörlighet*
  18:30-19:00 Spinning*
  19:00-19:25 Yoga Avspänning
  19:15-20:00 Vattengympa
Fredag 09:00-09:25 FortGjort Tid, start o stopp surprisepass*
  09:30-09:55 FortGjort Kraft surprisepass*
  16:30-16:55 Fortgjort partyfredag Dansa Afro/Boxmix
  17:00-17:30 Cykel
Lördag 09:30-10:30 Djungelmix
  10:30-10:55 Yoga surprise
Söndag 10:00-10:25 Aqua-Puls
  10:30-10:55 Aqua-Mage/Rygg
  17:30-18:30 Spinning*
  19:15-20:15 Hatha Yoga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hela schemat finns även HÄR 

FortGjort-Pass är indelade i olika kategorier, här kommer en beskrivning av de pass du kan köra hos oss:

Glädje - Dans o Rytm:

Dansa Afro:
I Dansa Afro får du njuta av stora härliga rörelser som är inspirerade av afrikansk dans och musik, i modern tappning. Massor av träning och en enorm rörelseglädje symboliserar Dansa Afro. Här finns inget rätt eller fel, blunda och njut!

Pulsgympa:
FortGjort Puls Jympa är ett fantastiskt roligt och svettigt sätt att öka eller bibehålla kondition på. Dessutom får du även en högre förbränning i kroppen av de pulshöjande rörelserna och övningarna. Puls Jympa har en släng av enkla aerobic-övningar och är lika enkelt som traditionell gympa med en kreativ touch. Gillar du träning med mycket fart så har du hittat rätt!

Boxmix:
Vem kunde ana att det är så kul att skuggboxas och dessutom få en riktig genomkörare för konditionen och bra uthållighet? FortGjort Box Mix är träningspasset som ger mersmak och träningsvärk från topp till tå. En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. 25 minuter senare är du ordentligt svettig, mör och glad, men längtar redan till nästa gång - Box Mix ger mersmak!

Step Styrka
Här får du mycket träning på kort tid. FortGjort Step Styrka bjuder på effektiv intervallträning som ger både styrka och kondition. Enkla och roliga steg på en steplåda varvas med styrkeövningar med fokus på ben och säte. Längtar du efter starkare ben, rumpa och bättre flås, här har du din grej.

Harmoni - Kropp o Själ

Yoga Rytm
Aldrig hört talas om Yoga Rytm? Det kanske inte hör till vanligheterna men vi kan försäkra dig om att det är helt magiskt och oerhört befriande. FortGjort Yoga Rytm är en blandning av yoga inspirerade övningar och rörelse till musik. Flödet i de olika korta rörelse-serierna skapar en fantastisk känsla i både kropp och själ. Yoga Rytm måste upplevas, du kommer inte ångra dig!

Pilates
Kroppskontroll, förbättrad hållning, fokus och ett inre lugn. FortGjort Pilates är träning som utgår ifrån kroppens mittparti och du anpassar själv rörelserna efter din egen förmåga. Övningarna i FortGjort Pilates ger både styrka och rörlighet samt hjälper dig hitta din optimala hållning.
Hos oss kör du dessutom på våra Aqua-flottar

Yoga Avspänning
I denna yoga-klass stannar du i alla ställningar en längre stund för att uppnå en avspänning både muskulärt och mentalt. Denna klass är som medicin för kroppens mest anspända muskler och samtidigt ger den utrymme för mental avkoppling. Vi befinner oss liggande eller sittande genom hela klassen och vi har hämtat inspiration av Yin Yoga

Yoga Kraft
FortGjort Yoga Kraft bygger på traditionella och något mer fysiskt krävande Yoga övningar. Vi arbetar i olika positioner och stannar i varje position för utmana kroppen. Alla övningar sker i lugnt tempo och vi strävar efter att skapa en avkopplande känsla. Alla som vill Yoga, kan Yoga!

Yoga Flöde
Yoga Flöde - skön energi för hela dig I Yoga Flöde har du 2 härliga serier av enkla övningar och positioner. Övningarna och positionerna är inspirerade av olika former av Yoga och skapar en skön energi i kroppen och höjer pulsen. En värme uppstår som bland annat mjukar upp kroppen och släpper spänningar. Det här är för dig som vill ha en välgörande & pulshöjande Yoga. Alla som vill Yoga, kan Yoga!

Kraft - Muskel o Styrka

Styrka
Söker du enkel och effektiv muskelträning för kroppens större muskler, svaret heter FortGjort Styrka. Du använder din egen kropp som främsta redskap, vissa övningar kan utföras med gummiband och hantlar. Övningarna upprepas många gånger vilket ger bra flås (det tar vi inget extra för). Du kommer att känna dig härligt stark i hela kroppen efter passet!

Funktionell träning
Vill du träna en aktivitet som har "allt" då ska du välja FortGjort Funktionell Träning. Kondition, styrka, balans och rörlighet som ger dig en funktionell kropp och som du kan utnyttja i vardagen. En träningsaktivitet som ger dig komplett träning på 25 minuter.

Mage/Rygg
Vem har inte användning och nytta av en stark mage och rygg? En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. Stärker mittpartiet på kroppen genom övningar för magen och ryggen och du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform.

Skivstång
Träning med skivstång är både roligt och ger mycket bra uthållighetsträning. Under passet utför du traditionella skivstångs-övningar till peppande musik. Du tränar efter egen förmåga och väljer själv hur mycket vikt du vill ha på din skivstång. Hela kroppen får en tidseffektiv genomkörare.

Tid - Start o Stopp

Multiträning
Är du på humör för något utmanande, inte svårt men svettigt, välj FortGjort Multi Träning du kommer inte ångra dig! Multiträning består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång. En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie. En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!

Bål o Balans
Söker du det optimala sättet att träna upp din balans på? Då ska du prova Bål & Balans där du dessutom får grymt bra bålträning. Med effektiva och roliga övningar kommer du öka din balans, bålstyrka och kroppskontroll. I Bål & Balans tränar alla deltagare i sitt eget tempo och efter egna förutsättningar.

Pulsträning
Låt oss få presentera FortGjort PulsTräning, ett galet bra sätt att bättra på din kondition. Tufft om du bestämmer dig för det, men du väljer! Pulsträning består av övningar och rörelser för att förbättra/bibehålla din kondition och syreupptagningsförmåga. Detta kommer också att medföra en ökad förbränning i din kropp. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna och egen nivå. Vissa intervall är längre och andra så korta som 20 sekunder. Varje intervall består av enkla och effektiva övningar eller rörelser och de ska upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny övning/rörelse. En träningsform med mycket puls och massor av energi!
Hos oss kan du köra Puls på våra Aqua-flottar!

Rörlighetsträning
Behöver du bli och förbli mer smidig, testa vår storfavorit "Rörlighetsträning". Var och varannan person är stel och har ont på vissa partier på kropp pga. av för mycket stillasittande och enformig rörelse. Rörlighetsträning bygger på att vi varvar dynamiska/ funktionella rörelseserier, där fokus ligger på naturlig rörelse i kroppen, med traditionella stretchövningar. Rörlighetsträning är en tacksamt att utöva, det går fort att uppnå resultat.

Energi - Puls o Kondition

Cykel
Alla kan cykla! I FortGjort Cykel arbetar du efter din egen förmåga och du väljer själv hur mycket motstånd du vill ha på cykeln. Du cyklar till inspirerande musik tillsammans med gruppen och en inspiratör som hela tiden varierar träningen för att få den så rolig och effektiv som möjligt. Glöm inte vattenflaskan!

Vissa av våra en-timmes-pass kommer dock vara kvar:

Box pass
Box är kraftfull konditions- och styrketräning inspirerad av kampsport med intensiv träningskänsla. Vi tränar ofta i par med handskar och mitsar och utmanar varandra med slag- och sparktekniker. Du tränar din kondition, styrka och stabilitet på ett fokuserat sätt med attityd och kraft. Vi varvar ”sparringen” med styrke- och konditionsövningar som armhävningar, knäböj, situps och spänstmoment.

Hatha yoga
Ett fokuserat och dynamiskt pass med klassiska yogaövningar. Vi strävar efter närvaro och utvecklar vår andning, rörlighet, stabilitet och balans. Passets övningar är säkra och funktionella och främjar medvetenhet och inre lugn.

Spinning
Spinning är effektiv och uppbyggande konditionsträning. Du tränar på en spinncykel där du enkelt anpassar motståndet. Ledaren tar dig genom ett varierat ”landskap” där du bestämmer nivå, känsla och tryck i pedalerna. Passet kan vara behagligt ansträngande eller riktigt tufft beroende på hur mycket du vill trycka på. Vi tränar fokuserat, med dämpad belysning till drivande musik med tydlig träningskänsla för att orka hela vägen.
Våra olika pass är lika i grunden men instruktörerna har satt sin egen prägel på dem.

Power Switching
Det är enkel och nytänkande träning på samma gång. Switching tränas stående och speglar rörelse i det dagliga livet. Maskinerna är väldigt enkla att använda. Vårt pass är ett effektivt cirkelpass.


Tryck här för att boka pass!